It is currently Mon Dec 10, 2018 9:35 am

Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
 dingen door mijn kleine 
Author Message
member
member

Post dingen door mijn kleine
Uithoudingsvermogen is relatief en we proberen het uit te breiden. Of het nu gaat om het uit te breiden van bijna 400 meter naar 425 meter, of uit te breiden hoe lang we 5 minuten kunnen rijden zonder brandstof te verbruiken of effici?ntie te verliezen. Met andere woorden, uithoudingsvermogen heeft alles te maken met het vergroten van ons vermogen om voetstakingen, aanrakingen of andere fysieke componenten van goede kwaliteit te behouden.

Het is een holistische manier om naar uithoudingsvermogen te kijken. Als we naar het circuit gaan en kijken hoe mijn 800m hardlopers een paar 400s in 53-54 doen. Als je de laatste bekijkt, proberen ze hun vorm te behouden, worstelen om hun hoofd naar voren te houden, verzetten zich tegen de verleiding om achterover te leunen en hun armen te knallen. Ze proberen hun omzet en benen met goede kracht in de grond te houden. In hun gedachten proberen ze door te dringen en hun lichaam te sturen met wat ze moeten doen, ondanks de steeds toenemende pijn, een signaal van de hersenen om te stoppen.

Wanneer we kijken naar het verbeteren van hun vermogen om dit te doen, zoals je je kunt voorstellen, vereist dit een mix van fysiologische, biomechanische, emotionele, mentale en neurale aanpassingen. We weten niet precies waar de zwakke schakel in die keten is of zelfs hoeveel elk van die factoren bijdraagt ??aan de Adidas Zx 500 Womens afbraak. Bijvoorbeeld, als zijn biomechanica begint te falen, is dat dan een mechanisch probleem? Of misschien is het een mentale, waarbij hij de focus verliest op het behouden van zijn armzwaai? Of misschien is het een onderbewuste emotionele, waar hij begint terug te leunen omdat hij een ton pijn doet en dit "uit elkaar vallen" vertelt iedereen die kijkt dat hij in veel pijn zit? En we konden gaan.

Het is de taak van de coach om te proberen dit zo goed mogelijk uit te zoeken, maar verder is het om al deze eigenschappen te verbeteren. Daarom is het misleidend om alleen vanuit een fysiologisch standpunt te denken aan uithoudingsvermogen. Ja, het is belangrijk, maar als we op pad zijn, proberen we de kwaliteit van zijn prestaties te verbeteren. We proberen verschillende signalen, workouts, enzovoort om deze kwaliteiten als geheel aan Adidas Superstar Mujer te vallen.

En dat is waarom, hoewel het lijkt alsof het een smeris is, duurzaamheid gaat over het verbeteren van de kwaliteit.

Uithoudingsvermogen ontwikkeling gaat niet over "joggen", kilometers afmeten, HIT doen, of een van die onzin. Het is een ingewikkeld proces, respecteer het, begrijp het.

Daarom weet ik niet of ik een niet-uithoudingspersoon kan vertrouwen om de eisen van uithoudingsvermogen te begrijpen, zonder naar buiten te gaan en het zelf te voelen. Het is een gevoel dat je moet begrijpen om te weten dat je nog eens 5 mijl in dit tempo nog eens 4 mijl kunt klikken, maar als je net over die rand naar 5:00 gaat, ben je klaar in minder dan een mijl . Wanneer je die subtiliteit ervaart, versterkt dit de grijstinten waarmee we werken.

De Mike Boyle's van de wereld zien het uithoudingsvermogen van een afgematte lens. Nike Air Zoom Spiridon Donna De meeste sprintcoaches zien uithoudingsvermogen door een biomechanische lens. Ik zie de sprintwereld door een vervormde lens. We hebben allemaal onze vooroordelen.

Ik had net een loper van 800 meter, een man die 70 minuten lange runs heeft gedaan, 4x200m met een paar minuten rust in zijn basisfase gemiddeld rechts rond de lage 22sec vanaf een staande start voor elke 200 meter. Lijkt dat een man wiens snelheid is afgenomen door een beetje aerobics te doen?

Ik heb dit eerder gezegd, maar ik zeg het nog een keer, zouden een voetbalteam, hockeyteam, enz. Niet iemand willen die 200's in 21-22sec kan herhalen en ook 70 minuten kan draaien?

Nogmaals, ik ben bevooroordeeld. Ik zie dingen door mijn kleine uithoudingslens die de wereld kleurt, maar tegelijkertijd denk ik dat er te veel anti-uithoudingsvermogen is geweest in de snelheids / conditionerende wereld. Er is een angst voor een "joggen" wegnemen van de explosiviteit van een atleet.

Laat me de vraag anders formuleren: als, als een speed / power-expert, een endurance-coach naar je toe kwam en zei: "Ik wil nooit dat mijn atleet sprint, omdat ik bang ben dat het van zijn aerobe basis zal afnemen. Dus we zijn niet aan het sprinten, ooit. "Zou je niet in zijn gezicht lachen?

Thu Jun 14, 2018 5:14 am
Profile
member
member

Post Re: dingen door mijn kleine
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site

visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site

visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site

visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site
visit this site

Mon Jun 18, 2018 6:58 am
Profile
member
member

Post Re: dingen door mijn kleine
audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comkinozones.rulaserlens.rumedinfobooks.rump3lists.ruspicetrade.ruspysale.rustungun.rulargeheart.ru
lasercalibration.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.ru
mailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.runameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.ru
neatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ru
onesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.rupapercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ru
qualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.ru
readingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.rurectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.ru
salestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruselectivediffuser.rusemiasphalticflux.ru
semifinishmachining.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.ru
tenementbuilding.ruultramaficrock.ruultraviolettesting.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.rujournallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.ru
kaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.ru
kleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.rukondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.ru
lacrimalpoint.rulactogenicfactor.rulacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.ru
landingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.rulanguagelaboratory.rufactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.ru
galvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ru
haemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ruhangonpart.ru
haphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ru
heatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.ru

Thu Sep 20, 2018 4:33 am
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ]